טיפים נגד יתושים

ישנם כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות על מנת לצמצם את התרבותם של היתושים ועקיצותיהם באיזור המגורים והעבודה שלנו:

א. ניתן לצמצם  עקיצה של יתושים על ידי הגנה על הגוף עם בגדים עבים וארוכים, כולל גרביים – באיזורים שנגועים ביתושים, שימוש בתכשירים דוחי יתושים – בעיקר באיזורים החשופים – צוואר, אוזניים, אף וכפות הידיים.

ב. לחסל את בתי הגידול של היתושים בסביבתנו הקרובה (הנמר האסיאני למשל טס מרחק של עשרות מטרים ספורים) יתוש הנמר האסיאני מטיל את הביצים שלו – את דור ההמשך שלו – במאגרי מים מתוקים, אפילו קטנים מאוד – כמו בתחתית שאוגרת מים באדניות של צמחים. לכן צריך לעבור לפחות פעם בשבוע בסביבה הקרובה שלנו ולבדוק שאין מקורות  מים עומדים ואם כן צריך לחסל אותם – לייבש אגרטלים, לחתוך ולרוקן צמיגים שאוגרים מים בחלק התחתון שלהם, להחליף תדיר את המים בבריכות הנוי ולבדוק שיש שם זרימה של מים ולא מים עומדים ללא תנועה, כיסוי של מאגרים שלא ניתנים לניקוז, ניקוז מרזבים ופתיחת סתימות בגגות ובמרזבים אם ישנן כדי שלא יאגרו שם מים ויהוו בית גידול מעולה ליתושים, לשים לב לא להשקות את הגינה ביותר מדי מים  – לחות ועשבייה ימשכו את היתושים, ניקוי וניקוז בורות ניקוז עם מים עומדים או שניתן לשפוך לשם שמן – שיאגר בחלק העליון מעל המים – ובמידה ובמים יש ביצים או לארוות (זחלי יתושים) הוא לא יאפשר להם להתפתח ליתושים בוגרים.

ג. למנוע כניסה על ידי מחסומים פיסיים כגון רשתות לבית, סגירת חלונות ודלתות כשאפשר, הצבת מאוורר לכיוונו של אדם שעשוי להעקץ.

ניתן לנסות גם שמני ציטרונלה בוריאציות שונות – לפידים לגינה, נרות ועוד לדחיית היתושים.

בג’ק אין ג’וק – הדברה מקצועית ממליצים לטפל במניעת דגירה ליתושים וכיום מבצעים הדברה ליתוש הנמר האסיאני, יתוש הקולקס והאנופלס רק במאגרי מים, מטפלים עם חומרים שמשפיעים על הזחלים של היתושים (ואינם רעלים).